DAG NUMMER TRETTON - något jag oroar mig för

Okej, den här var också lite klurig. Skulle egentligen skriva något om mig själv och kanske framtiden eller ngt men kan inte se något just nu. Därför blir det till att skriva om terrordådet i stockholm city lördags. Tycker att det är lite väldigt läskigt, känns inte som om sånt här kan hända i lilla stockholm lixom. självmordbombare och grejer. Jag vet att bomben inte blev jättestor och inte skada så många förutom själva självmordsbobaren då. Så det som egentligen skrämmer mig mest är vad han/de hade i avsikt att göra. kan ni förstå vilka konsekenser detta skulle kunnat bli? vilket kaos det skulle bli inne i huvudstaden. Förde som inte vet så ska han tydligen ha bärt på fler bomber när han av misstag råkade utlösa den i en korsning till drottninggatan. Han skulle först ha bombade mitt på drottninggatan, han ska ha haft en rygg säck som han skulle lämnat inna på åhlens city (inser ni hur grymt mycket folk som vistas där inne?) och sen gått och till centralstationen och tillslut spränga sig själv. Allt detta bara för att skada så många som möjligt. Tycker att det känns helt jäkla overkligt! Jag hade lika gärna kunnat strövat omkring precis brevid honom när han skulle "avfyra(aja ni förstår)" bomberna. Drottninggatan och åhlens är ändå platser som jag besöker flera gånger i veckan. FBI är tydligen i sverige och hjälper till och det här har blivit sjukt stor grej för lilla kalla sverige. Polisen uppger också att de nu tror att han hade medarbetare, så det kan alltså vara andra personer som slår till imorgon? läskigt som fan, inget vet om det kommer ske igen eller isf vart. Har ni lyssant på brevet han skrev till säpo, fyfan vilken konstig känsla jag fick i magen när jag lyssnade.Delar ur hotbrevet han skickade innan allt hände; "Nu är det dags att slå till, vänta inte längre. Kom fram med vad än ni har även om det är en kniv och jag vet att ni har mer än en kniv att komma med. Frukta ingen, frukta inget fängelse, frukta inte döden", "Nu ska era barn, döttrar och systrar dö lika som våra bröder och systrar och barn dör"


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0