DAG NUMMER FYRA - låt som gör mig glad/ledsen

Okej, till att börja med måste jag säga att det här är ganska svårt, för jag lever typ med musik och jag har grymt många låtar som gör mig glada/ledsna. Men jag valde ut de här iallafall, första låten, MGMT - KIDS; till en början så är ju låten bara helt grym i sig, älskar energin som de förmedlar och som låten faksiskt ger mig. En ganska gammal låt, men den blir inte tråkigt och uttjatad, inte hos mig iallafall. PLUMB - CUT; tjejen skriver grymma låtar med texter so, verkligen berör. Den här låten har jag många minnen med och jag älskar allt med den. Låten har inte energi på samma sätt som kids, men den förmedlar istället känslor som även dem når igenom högtalarna. Låten är även med i en scen från vampire diaries, när elena och stefan "får varandra" och scenen och låten passar ihop bra!

btw. så kan jag ju säga att båda låtarna faktiskt finns i vampire diaires, deras soundtrack är underbart och jag skulle kunna göra enorma listor med alla låtar som jag hittat genom serien.


MGMT - KIDS



PLUMB - CUT


om gud vad jag skriver, ointrssant kanske, men det ser iallafall lite intressantare ut än bara ett tomt inlägg med två länkar. + så får nu lite fakta om vad låtarna betyder och förmedlar till mig, enjooy bitches!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0